maandag 15 september 2014

WWWRAUWFOOD Charlotte's diary #2 Courgetti met tomatensaus!

Ja al 1 dagje bijna voorbij nog vier te gaan!

Tot voor het avondeten dacht ik: 'oh dit is easy'. Toen was het zover, het rauwe, koude avondeten. De enige maaltijd die ik nooit vervang door alleen rauwkost. Sowieso worden er hier elke dag groenten gegeten 's avonds, zijn ze zelf niet warm, dan serveer ik er wel iets anders warm bij.

Omdat ik wist dat ik een heerlijk, dampend bordje pasta het meest ging missen, heb ik hiervoor direct vervanging gezocht. De Courgetti met tomatensaus was lekker en vullend, het enigste wat ik miste was een beetje kaas
Zeker een receptje om eens te proberen, zie hieronder!

Wat heb ik voor de rest van de dag gegeten?





Mijn gewoonlijke banaan met notenpasta en pompoenpittjes.
Ik heb de notenpasta gewoon vervangen door de notenmoes. Die ik heb van de mislukte poging om notenpasta zelf te maken.








Boekweitpap met frambozen. Mmmm dit was heerlijk, receptje volgt later zeker nog!
Het is meer een zeer vullende smoothie met een beetje crunch.









 Groene smoothie van spinazie, necatrine, kiwi en een beetje chia zaadjes. Tussendoor het ik ook genoten van een zalig stukje raw brownie, echt super voor die chocolade cravings!






 RECEPT: Courgetti met tomatensaus





Wat heb je nodig?
voor 2pers.

  • 1,5 courgette
  • 6 zongedroogde tomaten 
  • 1 kleine rijpe tomaat
  • 1 teentje look
  • handje basilicum blaadjes

How to?

  • Snij de courgette in flinterdunne reepjes met je dunschiller of mandoline.
  • Snij deze reepjes in nog wat fijnere sliertjes zodat het op spaghetti lijkt.
  • Doe de rest van de ingrediënten in je hakmolentje of foodprocessor tot je een gladde saus bekomt.
  • Werk af met peper en eventueel wat hennepzaadjes of gehakte nootjes



Geen opmerkingen:

Een reactie posten