zaterdag 6 september 2014

Fluo groene lunch met broccoli, erwtjes, munt en basilicum.

Dit is er echt eentje waar ik van dacht: "Oh nee! Ik heb honger! Wat nu?!", vervolgens de ijskast open deed en mijn vrees bevestigd zag. 1 Broccoli. Een potje Hüttenkäse (Cottage cheese) dat half leeg smeekte om verder geconsumeerd te worden en verder... niets. 
De diepvries was even beschamend. Een doosje diepvrieserwten. 
Op momenten als deze wordt een -ik-heb-mijn-voedsel-perfect-onder-controle- dame als ik knéttergek. De drang om een boterhammetje met choco te smeren was enorm groot. En makkelijk
Maar dit ook. Ik besloot het gewoon te proberen. 



Ingrediënten: 

  • Een broccoli die verdwaalde in de ijskast 
  • Een koffietasje vol diepvriesdoperwten 
  • Een handvol gehakte walnoten 
  • De laatste, nog net niet verslenste muntblaadjes aan het plantje 
  • De laatste, nog net niet verslenste basilicumblaadjes aan het plantje 
  • Enkele scheppen Cottage Cheese 
  • Een halve citroen 
  • Peper
  • Zout
  • Olijfolie 
  • 5 minuten tijd 
How to: 
  • Mik de broccoli en de dorperwten even in een steamer. Of kook ze. 
  • Kieper alles op een bord en strooi er gehakte walnoten over. 
  • Schep de kaas over de salade. 
  • Pers een halve citroen uit boven de kaas/salade. 
  • Béétje olijfolie, peper en zout erover. 
  • Strooi de gehakte kruiden als laatste over je bord. 
Geniet van de energieboost! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten