dinsdag 23 december 2014

HOMEMADE FOOD GIFT: Chocoladespread, pure verwennerij met een #homemade label


Soms, -ik kan het weten, ik ben een vrouw- heb je van die momenten waarop alles moet wijken. Al je goede voornemens om geen chocolade meer te eten (Waarom maken we die dingen?) moeten van de baan. Je hele lijf snakt naar een heerlijke lepel chocoladepasta
Af en toe is het dan ook méér dan oké om je -voor mij een specifieke voorkeur- rijstwafels ultra-dik te beleggen met een centimeter van dit smeersel. 

Omdat veel mensen dénken dat ik niet meer bezwijk voor lekkers, wil ik iedereen overtuigen dat het wél zo is (vooral dadels, met 200g tegelijk...oh hemel!). Helemaal omdat het ook op een gezonde manier kan. Dit mag je dus zeker in je geschenkmand onder de kerstboom verwachten. Met een kaartje 'homemade' aan, want sowieso is dit potje bruin goud gezonder én vooral lekkerder dan die suikervolle variant in de supermarkt. 

Ingrediënten: 
- 135g hazelnoten (met pelletje aan)
- 30g rauwe cacaopoeder
- 1el kokosolie
- 1el hazelnootolie
- 5el agavesiroop
- 1 tl vanilleextract
- 1 snuf zout 


How to: 
- Verwarm de oven op 180°.
- Rooster de hazelnoten een minuutje of tien. Je huis gaat er zalig van ruiken. Wanneer ze een bruiner kleurtje krijgen zijn ze top.
- Leg ze op een keukenhanddoek en wrijf de pelletjes er af. Wanneer ze 80% wit zijn is het oké. Geduldige koks wrijven ze helemaal schoon -maar ik kan zo lang niet wachten-.
- Maal ze -in je stevige blender- tot een gladde boter.
- Voeg de andere ingrediënten doe en meng nogmaals tot een egaal geheel.
- Doe de chocoladepasta in een pot die je luchtdicht kan bewaren en zet hem, een half uurtje voor gebruik, uit je koelkast.

Misschien moet je dit receptje gewoon bij je potje choco voegen, wedden dat je proevers hem zelf willen maken? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten