dinsdag 23 december 2014

SKINNY HOLIDAY SINNER: Chocolade #birthdaycake met een ferrero rocher smaakje!

 
De handsoffmyfoodies zijn december-kindjes. Vind ik dit leuk? Nee, maar verjaren is wel leuker als niet verjaren ;).

Deze maand zit vol met lekkers en feesten. Eerst smijt de Sint allerlei in onze schoentjes (gelukkig ook mandarijntjes). Daarna is het tijd voor de familiefeesten waarop misschien nog niet iedereen je healthy lifestyle begrijpt. Wij moeten daar dan nog eens proberen een verjaardag tussen te vieren.

Eens lekker zondigen om het onze verjaardag is? Dan kunnen we december vanaf nu beter zondigmaand noemen. Maar dit heeft mij toch niet tegen gehouden om wel iets lekkers te eten ,voor het extra jaartje te vieren.

Met lekkers bedoel ik dus gezond en lekker, 2 vliegen in 1 klap. Dan heb ik nog niet vermeld dat deze b-daytaart ook super easy en snel klaar is. En volledig in HandsoffmyFOODstijl, met een echt chocoladebommetje.

Gelukkige en gezonde verjaardag aan alle december-kindjes!

Wat heb je nodig?

Taart:
- 200gr fijn gemalen hazelnoten
- 2 eitjes + 4 eigelen
- 35gr cacaopoeder
- 2 bananen
- 1 eetlepel honing
- 50gr gesmolten kokosolie
- 1 theelepel bakpoeder/ bicarbonaat
- snufje zout en eventueel een scheutje vanille extract.

Topping:
300gr pure chocolade ( +72 of 86%)
150gr kokosmelk

How to?

  • Verwarm je oven op 180 graden.
  • Klop je eieren + eigelen een minuutje met de handmixer of handmatig stevig door.
  • Prak je bananen en voeg deze met de honing bij de eieren.
  • Klop nog even door.
  • Voeg de andere ingrediënten voor de taart toe en meng tot een egaal geheel.
  • Smeer je bakvorm in met wat kokosolie. Ik heb een grote ronde springvorm gebruik (+/- 26cm). Maar dit is nog lekkerder is een kleinere vorm denk ik. Want nu was mijn taartlaagje redelijk dun.
  • Bak in de oven voor ongeveer 30-35 min. Als je een kleine bakvorm gebruikt is het misschien iets langer.
  • Laat de taart afkoelen.
  • Smelt je chcocolade au bain marie en voeg de kokosmelk toe.
  • Meng tot een mooi geheel en laat een beetje afkoelen.
  • Smeer de topping op je taart en zet het even in de koelkast.
  • Als je topping harder geworden is, is het tijd voor taart!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten