donderdag 28 mei 2015

VEGGIE VIBES: Pancakes, Asian style! #Metstokjesetentoegestaan

 
Ik kwam vandaag tot de conclusie dat jullie niet veel lunchreceptjes van mij krijgen. Dat komt waarschijnlijk doordat ik de laatste tijd gewoon thuis kon lunchen. Meestal ging ik dan voor een restje van de vorige avond of ik maak een pannenkoek. Ja, ik ben een echte pannenkoeken-madame geworden. Zo vaak een pannenkoek saai? Nee hoor, er bestaan zo veel varianten!

Zo hebben jullie van ons al de banaan-ei pannenkoeken en de zoete boekweitpannenkoeken meegekregen. Als je een echte greenfoodie bent heb je zeker de erwtenpannenkoekjes met munt al geprobeerd.

Maar vandaag heb ik eens een nieuwe pannenkoek geprobeerd: Vol met groentjes en een Aziatisch getint pittig dipsausje! Het gaat niet simpel zijn, maar eten met stokjes is toegestaan.

Tip: Heb je de groenten niet in huis? Snij er dan gewoon in wat je wel hebt!

Wat heb je nodig?
voor 2pers.

  • 1 wortel
  • 1 stengel bosui
  • halve rode paprika
  • 1/4 courgette
  • Pikant pepertje
  • 2 eieren
  • 2-3 eetlepels boekweitmeel
  • scheutje plantaardige melk

Sausje: (dit is op het gevoel gemengd dus voor de verhoudingen ga je moeten proeven ;))
  • Sojasaus
  • Sesam olie
  • Harissa pasta
  • Eventueel een beetje geperste knoflook


How to?

  • Snij al je groenten julienne. (ok, bij mij was het groter gesneden)
  • Kluts je eitjes en meng met het meel, de groentjes en het scheutje melk.
  • Bak er lekker dikke pannenkoekjes van op een laag vuurtje, zo worden je groenten goed gaar.
  • Voor het sausje meng je alle ingrediënten goed door elkaar en klaar is je lunch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten