maandag 15 juni 2015

SEAWEEDSMOOTHIE: Zeewierwonders? Jep, spirulina en chlorella... #Superfoodsmogenafentoe


Hmm... De komende week kan ik alleen maar glimlachen. Hoe moe ik ook ben. Ik ben vooral blij blij blij.

Gisteren maakte ik een super daguitstapje. Met het hele gezin hopla, richting A'dam! Niet voor een gezellig stadsbezoek -hoewel er in Amsterdam zooo-veel fijns te beleven valt op foodie vlak-, bezocht ik een boerderij-site net buiten het centrum. Boerderij Langerlust was de hele zondag de place to be voor raw-foodies en health-lovers, met de derde editie van het enige echte "Dutch Raw Food Festival". Klinkt veelbelovend. 



Hm. Mr. Foodie zou zichzelf niet zijn als-ie geen dagje verlof zou nemen en Miss Foodie zou kidnappen naar een plek als deze. My heart skips a beat, of twee, bij het zien van al die lekkernijen! 

Deze week ben ik nog vaak aan het woord -Charlotte moet studeren!-, dus vertel ik jullie aaaaaallles wat ik ontdekte op het festival. Maar een dame die toch wel mijn speciale aandacht verdient is absoluut Sandra De Vos.
Haar hele verhaal lees je op haar eigen site, maar ik wil toch al even stilstaan bij de wondermooie gerechtjes die ze presenteerde aan haar stand. Courgettepasta, wortelpasta, dressings, crackers, ... Het zag er echt zo opvreetbaar uit, dat ik men best moest doen om niet compleet los te gaan. Ze verkocht ook een boek en... tja... ik zwichtte, voor de 25ste keer het afgelopen jaar, voor een kookboek. 


Een van haar smoothies testte ik vanochtend uit voor een Kick'start! Mission completed. Ik stuiterde om 7u de deur uit. 

Enkele dingen die ik onthou van een smoothieworkshop dit weekend? 

- Doe kiemen in je blender in plaats van groene bladeren, of werk 50/50. Levensenergie stroomt door je lijf! 

- Smoothie is gezond, maar 4 liter per dag is not done.
- Bepaalde groenten en fruit kan je beter niet mengen. Hou tomaten bijvoorbeeld zoveel mogelijk apart. Hier besteed ik -écht, geloof me- snel een blogbericht aan.
- Selder en komkommer is dé basis voor een supah-healthy drankje. Start met zoetigheid erbij, maar als echte die-harder ga je na verloop van tijd compleet op de veggies. Fruit is geen lievelings-smoothie-materiaal. Je bloedsuikerspiegel wordt er niet blijer van.
- Probeer je ontbijt lang uit te stellen en maak je lijf blij met gezonde stuff. Sapjes tellen mee als drank dus ga lekker los met die groene blaadjes! 


Ingrediënten: 
- 2 appels, groene, klokhuis verwijderd
- 2 kopjes water
- 1 kopje ijs
- 1el agavesiroop of 3 dadels (wat je kiest!)
- 1cm gember, geschild
- 1el chiazaad
- 1/4tl spirulinapoeder
- 1/4tl cholorellapoeder

How to: 
- Doe alles in de blender en blend op hoogste stand.
- Geniet van je sapje groen! 



Smakelijk! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten