zondag 2 augustus 2015

VEGAN VIBES: Gegrilde courgette met spinazie & tofu!


Ja ik weet het, momenteel bevind ik mij ergens in het land van de courgettes, omdat het zo een dankbare groente is en omdat ze in mijn tuin voor het grijpen staan!

OEF! Nog enkele dagen en Lieselotte is terug van Vietnam! Zijn we allemaal niet heel erg benieuwd naar wat ze ons te vertellen heeft over de Vietnamese kookkunsten
Oh wat kriebelt het enorm, én zeker na het zien van haar foto's om ook even.. 'of even heel erg lang'... te gaan rondtrekken en te reizen. Zaaalig! Me, myself & my backpack story's! 
Teller op nul, niets moet, alles mag..
Oké gedaan met dromen... voor vandaag, een makkelijk&gezond recept met groene groenten! 

Wat heb je nodig?
(voor 2 personen)
  • 2 courgettes
  • 500 gram spinazie
  • 1 pakje tofu
  • handje walnoten
  • pijnboompitten
  • gedroogde cranberry's
  • peper&himalaya zout
  • tofukruiden (kruidenmengeling voor tofu)
  • 1 el kokosolie
How to ?
  • Stoom de spinazie tot die helemaal geslonken is. (12 minuten ongeveer)
  • Snijd de courgettes in platte schijven van een kleine cm dikte.
  • Grill ze in 1 el kokosolie tot ze bijna gaar zijn & kruid ze met peper en zout.
  • Kruid de tofu met tofumix en bak deze eventjes gaar.
  • Rooster de pijnboompitten.
  • Presenteer alles op een bordje en voeg de walnoten, cranberry's en pijnboompitten toe.
  • Easy like that... Klaar!

Meer van dit?


Green lasagne!

Vietnamese loempia's met spinazie!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten