dinsdag 29 september 2015

SUPER SOUPS: Roze prinsessensoep met rode biet!! #vitamientjes


Ik heb maar één favoriete kleur: roze in alle tinten en schakeringen!! "Ben jij daar nu nog steeds niet uitgegroeid?", krijg ik vaak als vraag. Waarom zou ik? Diep vanbinnen blijven we toch voor altijd het prinsesje dat graag rond liep met plastic muiltjes en een tiara op haar hoofd. 

Als ik dan ook ergens moet kiezen voor een kleur, wordt dit 9 van de 10 keer roze. Ok, de kapper uitgesloten ;)

Ook bij voedsel kan je soms pink all the way gaan! Oh ja, say hello to het roze soepje, voor prinsesjes groot en klein. je mag 3 keer raden wat de mooie roze kleur geeft aan deze soep. Biet natuurlijk, heerlijk zoete rode bietjes. Geef nu toe, we eten allemaal liever kleur dan een bruine drab.

Ik heb vandaag dit soepje gemaakt en zit nu nog stiekem te genieten van het rozige kleurtje dat de biet heeft achtergelaten op mijn handen.  Smakelijk foodies en think pink!

Wat heb je nodig?

  • 1 grote rode biet
  • 1 zoete appel
  • 150gr selder
  • 1 ui
  • 1 theelepel komijn
  • 1 theelepel kurkuma
  • 1/2 theelepel kaneel
  • 2 liter groentebouillon

How to?

  • Snij je ui en selder in stukken.
  • Fruit deze met wat kokosolie in een kookpot.
  • Snij de biet en appel in blokjes.
  • Voeg ze bij de ui en selder.
  • Voeg de kruiden toe, roer goed en laat nog even stoven.
  • Giet de groentebouillon erbij en breng aan de kook.
  • Laat sudderen voor ongeveer 20minuutjes.
  • Mix je soep en serveer met een vleugje kokosmelk of yoghurt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten