maandag 2 november 2015

CELEBRATING FALL: Pumpkin chili, because I never met a pumpkin I didn't like!

Lieve foodies, de najaarsmoeheid heeft mij te pakken gekregen. Verschrikkelijk vind ik het dat het al donker is als ik nog aan het werk ben! Ik snak al naar het moment dat de dagen terug beginnen te korten.

Maar de herfst heeft zo ook zijn voordelen: pompoenen overal Je vindt ze overal, in alle kleuren en vormen. Tot hier toe had ik mij enkel nog maar beperkt tot de klassieke oranje pompoen en een butternut. Maar thanks to de nieuwe AH-reclamefolder heb ik me een keertje gewaagd aan een Japanse pompoen, met de groene schil. Ik kan je al waarschuwen, dit zijn kleine fuckers om door te snijden! Gebruik dus gerust eender welke pompoen je hebt liggen.


Wat heb je nodig?

  • 1 kleine tot gemiddelde pompoen
  • 1ui
  • 1 zoete punt paprika
  • 2 teentjes knoflook
  • 1 kop voorgekookte kidneybonen
  • 2 blikken tomatenblokjes
  • verse koriander
  • Mexicaanse kruiden zoals komijn, paprikapoeder, venkelzaad, chili, koriander,... Of koop gewoon een kant-en-klare-mix. Let er op dat het zonder suiker of ander toevoegingen is!

How to?

  • Snij je pompoen in blokjes en zet opzij.
  • Snij de paprika in reepjes en de ui en knoflook fijn.
  • Fruit de ui, knoflook en paprika in wat olie.
  • Voeg hierbij de kruiden (niet de verse) en roer even goed door.
  • Kieper de pompoen en tomatenblokjes erbij en laat sudderen tot de pompoen beetgaar is.
  • Voeg de bonen erbij en laat nog even doorkoken.
  • Serveer met de verse koriander.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten