zondag 13 december 2015

SKINNY SINNER: Pumpkincookies part II #bakethem #snackthem #sharethem


Dit weekend was een echt -ik-heb-zin-om-ergens-te-gaan-liggen-en-er-te-blijven-liggen-voor-altijd weekend. Doodziek was ik. Ik had dan ook nergens zin in. Nope, ook niet om te koken. Het enige wat er nét afkon, waren deze easy-peasy koekjes. 

Hoewel mijn enthousiasme iets lager ligt dan normaal, deze koekjes zijn irresistibly delicious. Yes. Punt binnen. 
Je kan er niet eentje nemen. Je neemt er sowieso twee, of drie. Omdat je wil weten wat je nu precies proefde. Pompoen. Of kaneel. Of pecan?


Bak ze, snack ze, deel ze, hou ze allemaal voor jezelf. Maar maak ze gewoon. Ze zijn te lekker om te missen. 


Nu, na die koekjes, ben ik best wat beter. Ik geloof zelfs dat ik de laatste week van schooljaar 2015 aankan. 

Ingrediënten: 

  • 150 gram pecannoten
  • 2 rijpe bananen
  • 250 gram havermout, glutenvrije
  • 150 gram pompoenpuree (rooster pompoen 35min in de oven en pureer, de overschot vries je in, in porties!)
  • Merg van 1 vanillestokje
  • 2 tl baking soda (zuiveringszout)
  • 3 grote tl speculaas- of koekkruiden
  • 100 gr gedroogd fruit (bosbessen)
How to:
    • Verwarm de oven op 200 C.
    • Maak de pecannoten.
    • Doe de rest van de droge ingrediënten in een kom en roer goed.
    • Mix vervolgens de bananen met de puree tot een gladde massa (blender) en schep het samen met de puree bij de droge ingrediënten.
    • Als het nog te veel plakt voeg er dan nog wat extra havermout aan toe.
    • Maak kleine bolletjes van het mengsel en leg ze één voor één op het bakpapier.
    • Druk ze vervolgens plat en zoveel mogelijk rond. Plaats de bakplaat voor 20 - 30 minuten in de oven. Let op: de onderkant van koekjes worden sneller donker dan de bovenkant. Dus kijk om de 5 minuten even hoe het gaat.

                1 opmerking:

                1. Kan je die speculaas/koeken kruiden vervangen door iets? Heb dat niet namelijk.groetjes Niki

                  BeantwoordenVerwijderen