vrijdag 11 december 2015

VEGAN VIBES: Black Paella... Oh yeay!


Enkele jaren geleden at ik voor het eerst Paella, echt, zoals het hoorde, in Spanje. Het was heerlijk, véél lekkerder dan al de versies die ik ervoor at, in ons koude Belgenland.
Deze week besloot ik het hele recept te hands-off-my-food'n, want, ik had zin in een rijstpotje met lekkere stuff. Nu, witte rijst staat echt op m'n lijstje no-go's... dus die vervangen we door zwarte. Die barst van weer van de
antioxidanten. Joehoe! 


Vandaag hou ik het kort. Mijn hoofd wil niet helemaal mee en ik ben, nog steeds, een beetje mistig van de vermoeidheid. Deze moet je testen, hij's heerlijk :) 

Ingrediënten voor twee personen: 
- 2el olijfolie 
-1 kleine ui, fijngenseden
- 2 tenen knoflook
- 1 tomaat, fijngesneden
- ½ gele paprika
- ½ rode paprika
- ½ cup erwtjes (vriezer)
- 1el sumak
- 1 blik artisjok-harten uit blik (fijngesneden)
- 1el kappertjes
- 500ml groentenbouillon
- 150g zwarte rijst
- 1 plantje peterselie, fijngehakt

How to: 
  • Verwarm de olie in een wokpan.
  • Voeg de ui en de knoflook toe. Fruit zo’n vier minuten.
  • Voeg het paprikapoeder toe en de volle rijst. Roer goed, de rijst moet een jasje van olijfolie hebben.
  • Voeg de groentenbouillon toe. Kook 25 minuten. Hou de boel goed in de gaten, voeg eventueel meer water toe, indien nodig.
  • Voeg nu de fijngehakte paprika, kappertjes en tomaten toe.
  • Roer vijf minuten.
  • Voeg nu de artisjokken en de erwtjes toe. Kook nog 5 minuten.
  • Check of de rijst gekookt is.
  • Breng op smaak met peper en zout.
  • Garneer met peterselie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten