maandag 15 september 2014

WWWRAAUWFOOD: Dé eerste dag van Lieselotte #diary2

Hoera! Het is kwart voor elf 's avonds en we hebben niet gezondigd. Geen enkele keer. Ik ben best tevreden, want het was ontzettend moeilijk
Dat lijkt misschien een beetje gek, maar een warm tasje koffie of thee was echt waanzinnig welkom. Zéker als je weet dat de koffiegeur zomaar mijn bureautje binnensijpelt. Vaak, meermaals per dag. Sufheid alom dus. Maar dan weten we die ook weeral een beetje te plaatsen.  

De ochtend begon eigenlijk met een voorbereiding gisterenavond. Ik had de chiazaadjes immers laten weken in de homemade amandelmelk.  Ook de groene salade had ik klaar gezet in de ijskast zodat ik hem 's ochtends alleen in de ijskast op school moest mikken.
De koekjes lagen op te stijven in de vriezer, en het enige wat ik moest doen was genieten van een nachtje slapen. 

Na dag 1 heb ik heel wat raw-food-dingen ontdekt! Rawfood is lekker. Rawfood barst van de energie. Alleen al door te kijken hoeveel stukken groenten je opeet, krijg je een méga- boost. Maar raw is ook véél werk, koud en gaf me vandaag geen compleet verzadigd gevoel. Ik werkte massa's fruit naar binnen en daar ben ik niet helemaal happy mee. 
Morgen test ik rawfood-bar 'Eten vol leven'. Ik ben razend benieuwd! 




Chiazaadjes met homemade-amandelmelk,
pistachenoten, raw-cacao en kers




Groene salade van asperges, jonge spinazie, courgette
en scheuten 


Groene soep van courgette en komkommer met een beetje 'bite' van
mosterdzaadjes en pompoenpitten


Groentenrolletjes met mango en advocado,
met pittige dipsausjes



Geen opmerkingen:

Een reactie posten