zondag 5 oktober 2014

SKINNY SINNERS: Double chocolate bananenbrood,Oh ja, het bestaat!!!



 Het bananenbrood, duidelijk één van jullie favoriete receptjes hier, en terecht!!

Bananenbrood is zo simpel en snel te maken, en iedereen heeft zijn eigen receptje. Ik weeg hiervoor eigenlijk meestal niets meer af en gooi bij elkaar wat er in de kast staat en ik zin in heb. Dit mislukt echt nooit, ideaal voor bak-dummy's !

Heerlijk om als 4-uurtje een stukje chocolade bananenbrood te kunnen op smullen. Het lijkt echt niet of je iets gezonds eet, maar toch is het zo.

Je kan gerust enkele lepels cacaopoeder toevoegen aan ons eerste bananenbroodje. Of volg het receptje hieronder, het is net iets anders.

Net wanneer je denkt, OMG dit is lekker dan wat ik ooit gegeten heb, voegen wij nog een touch of chocolate toe!



Wat heb je nodig?

  • 3 bananen, liefst zo rijp mogelijk.
  • 2 eieren
  • 110 gr havermeel (havermout fijn malen)
  • 2 eetlepels gebroken lijnzaad
  • 2 eetlepels cacaonibs
  • 3 eetlepels raw of suikervrij cacaopoeder
  • 3 eetlepels honing
  • 2 handjes grof gehakte noten, ik heb hazelnoot en walnoot gebruikt.
  • 1 theelepel bicarbonaat of bakpoeder
  • Snuifje zout

How to?

  • Verwarm de over voor op 175 graden.
  • Prak de bananen, ik laat graag nog 1 over en voeg dit op het einde erbij in kleine stukjes.
  • Kluts de eieren hierbij.
  • Voeg het havermeel, lijnzaad, cacaonibs, cacaopoeder, noten, bakpoeder en zout toe.
  • Meng alles tot een mooi geheel.
  • Leg een bakpapier in je cakevorm, hierdoor moet je de bakvorm niet invetten.
  • Giet je deeg erin en bak voor 55 minuten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten