woensdag 2 september 2015

OH MY OATS: Kokos-sinaasappel snackbolletjes! #backtoschool


Het is zover, de zomervakantie is voorbij. Alle juffen, meesters en kindjes zijn weer naar school. Zo ook mijn mede-foodie Lieselotte, veel succes jufke!!

Voor mij is het nog 2 weken wachten, en maar goed ook. Want zoals de Facebook volgers wel al gezien zullen hebben, lig ik in het gips. Oeps, dat gezegde van de ezel en steen, niet waar voor mij. Elke zomer heb ik zo het zomeraccident en loop ik met mijn, ondertussen bijzonder kromme, kleine teentjes ergens tegen. Dom? Te veel rondslingerende rommel? Ik hou het gewoon graag op brute pech.

Dit keer bleef ook de rest van mijn voet niet gespaard, met het roze onding rond mijn been als gevolg.

Ik kan jullie zeggen, het plakt, jeukt, knelt, schuurt, en ruikt misschien zelfs al een beetje. Alle afleiding is dus welkom! Denk hierbij dus, voor alle duidelijkheid, niet aan lange wandelingen, fitnessen, lopen met de hond, trampoline springen....
Aangezien ik alle boeken in het huis al verslonden had, was het tijd om toch even op mijn beentjes te staan en iets lekkers te toveren in mijn keuken.

Een lekkerdelekker receptje voor die eerste weken na de vakantie, waarbij er totaal nog geen routine is en iedereen uitgehongerd is. En misschien handig voor lotgenoten: het is snel klaar waardoor je niet lang moet recht staan ;)

Doe de bolletjes bevroren in een potje 's morgens, zo heb je een lekker tienuurtje. Of geef ze aan de vermoeide kinders die om vier uur terug thuis komen.

Veel succes aan alle juffen, meesters, kindjes en natuurlijk ook de studenten dit schooljaar!!

Wat heb je nodig?

  • 1/2 Sinaasappel
  • 6 eetlepels havermout
  • 2 eetlepels kokosolie
  • 10 kleine dadels (geweekt)
  • Geraspte kokos

How to?
  • Pel de sinaasappel en snij in stukken. De velletjes verwijderen eet fijner maar is geen must.
  • Voeg de sinaasappel met de havermout, kokosolie en dadels in de foodprocessor.
  • Mix tot je een mooi stevig geheel hebt.
  • Voeg eventueel nog wat sinaasappelsap (vers!) toe als het te dik is of havermout als je het steviger wil.
  • Doe enkele lepels geraspte kokos op een klein bordje.
  • Rol balletjes van je  deeg en rol ze door de kokos.
  • Leg in de vriezer voor min. 2uur en bewaar ze daar ook.





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen