donderdag 10 september 2015

VEGAN VIBES: Asian food, Noedels met....pindapasta, broccoli en tempeh!!!


Eindelijk terug thuis! Mijn 3 dagen opleiding waren zwaar en vermoeiend. Het ergste om ver van huis weg te zijn vind ik toch wel het eten. Zeker als je net zoals ik niet heel Brussel kan afstappen, moet je je neerleggen bij wat de pot schaft of wat je dichtbij vind.

Wat heb ik dan gegeten de voorbije 3 dagen:

Onder een assortiment vers fruit bij het ontbijt verstaan ze in het hotel dus enkel groene én rode appels! Als lunch waren er 3 dagen broodjes, mijn arme buikje. Gelukkig wel van Exki (veggie opties yes yes yes) en waren er ook 1 keertje quinoa en linzenslaatjes bij. Dit veel niet in de smaak bij de anderen, maar ik was in mijn nopjes.
Als avondeten keek ik enorm uit naar de 'veggieburger on the grill' die op de kaart stond in het restaurant. Wat een teleurstelling als je dan een gefrituurde kaas-erwtenschijf krijgt tussen een wit hamburgerbroodje. Waarom kregen de echte hamburger wel heerlijke volkorenbroodjes?!

De laatste ochtend snakte ik naar healthyfood en heb ik mister google gevraagd achter een smoothiebar. En oh ja, op mijn weg kwamen we er gewoon eentje tegen. Hellow sapje met bietjes, selder, gember, appelsien en wortel!!

Mijn lichaam en ik waren zo blij om thuis te zijn dat ik direct in de keuken gevlogen ben met dit heerlijke receptje als resultaat. Of course met.....pindapasta, want ook die paste helaas niet bij in koffer en heb ik 3 dagen moeten missen. Wat een marteling.

Ik heb dit geserveerd met sobanoodles, maar het past ook perfect bij rijst, quinoa, farro,...

Wat heb je nodig?
voor 2pers.
  • 1/2 broccoli, in roosjes gesneden
  • 1 pakje tempeh
  • 4 eetlepels sojasaus
  • 1 teentje knoflook, fijngesneden
  • 3 eetlepels gesmolten kokosolie
  • 1 limoen
  • stukje verse gember
  • 2 eetlepels pindapasta
  • water
  • 2 eetlepels verse basilicum

  • Sobanoodels, rijst, farro,.....(zelf te kiezen)

How to?

  • Meng de pindapasta, 1 eetlepel sojasaus, 2 eetlepels water en wat geraspte gember tot een sausje.
  • Knijp er een halve limoen over uit en zet opzij.
  • Snij de tempeh in blokjes en marineer deze in 3 eetlepels sojasaus, sap van een halve limoen, 1 eetlepel kokosolie en vers geraspte gember.
  • Bak de tempeh in wat kokosolie. Moest je nog marinade over hebben die de tempeh niet heeft opgenomen mag deze erbij.
  • Zet opzij.
  • Bak de broccoli met wat kokosolie en de knoflook voor enkele minuutjes.
  • Voeg er de pindasaus bij en roer even goed door.
  • Voeg de basilicumblaadjes erbij en serveer met sobanoodles of iets anders naar keuze.

Tip: Heb je het graag wat pittiger? Voeg dan wat chilivlokken toe.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten