dinsdag 20 oktober 2015

SKINNY SINNER: Cashew-'speculaas'pasta, the healthy way!! #vitamix

Cashewnoten zijn één van mijn favoriete nootjes en pindapasta is met duidelijke voorsprong mijn favoriete spread. Dus kwam ik met het idee: laten we cashewpasta maken!

Ik raad het jullie allemaal aan, er is alleen 1 ding: hier moet iets extra bij. Mijn nootjes waren op 1-2-3 een mooie pasta, in onze superdeluxe vitamix blender. Maar de geur en smaak was ik niet verliefd op, om het beter te zeggen: dit ging ik niet opeten. Cashewnoten hebben nu eenmaal geen uitgesproken nootjessmaak en in een pasta hebben ze echt een vreemde geur die je niet doet watertanden.



Dus trok ik mijn keukenkasten open en toverde deze heerlijke cashewpasta op tafel met een speculaasmaakje. Omdat we toch ooit allemaal speculaaspasta met een lepeltje hebben gegeten ;)

Superlekker op een rijstkoek, pannenkoek, wafel of gewoon tussen de boterham!

Wat heb je nodig?

  • 500 gr cashewnoten (je kan eventueel een deel vervangen door andere noten)
  • 2 eetlepels rijstsiroop/honing
  • 2 eetlepels kokosolie
  • vééél koekkruiden
  • een snufje zout

How to?
  • Mix de noten in een krachtige blender tot een pasta.
  • Voeg hierbij de andere ingrediënten tot een mooi gehaal
  • Bewaar in een mooie glazen bokaal, als je het niet direct op hebt.

Opgepast! Niet elke blender kan het maken van notenpasta's aan! Hiervoor heb je een hele krachtige nodig. Onze favoriet is de vitamix, deze foodie must-have krijg je niet stuk en heeft 101 mogelijkheden.
Ben je toe aan een nieuwe blender? Kijk dan op: theblender.be. Stuur een mailtje naar handsoffmyfood@hotmail.com of via facebook en je krijgt een tijdelijke kortingscode van 10%!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten