maandag 4 januari 2016

BEAUTIFUL BREAKFAST! Açai-ijs met téveel rode vruchten #ijskoud #zolekker


You love it or you hate it. Banana-nice-cream. Mijn dochter, the ice-queen, haalt haar neus vriendelijk op voor een kommetje ijskoud-ontbijt. Ikzelf ben er helemaal weg van. Breng de zomer maar in huis, op een gure winterochtend in België!  Als ik weet dat het bananenvak -ja, ik heb een bananenvak in m'n vriezer- vol rijpe schijfjes zit, kan ik beter slapen. 
Zeker deze met 'açai'. Njammie! Deep Purple. Net zoals ie-hoort te zijn. En helemaal binnen m'n vetverbrandingsplaatje. Yes, dit paarse poeder werkt! Het bevat superveel aminozuren en herstelt spieren sneller dan ooit. Ook groeien je spieren méér en sneller! Hoera!  De antioxidanten in açai, geven een natuurlijke detox en de vezels maken je spijsvertering blij. Kortom, dit poedertje moet je écht even testen. 
Het bevordert - en nu komt het! - de verbranding van buikvet. Wég met die love-handles en verlaagt cholesterol. Ik lijk een beetje op een verkoper, nu ik de boel zo nalees. 

Helaas, er is een keerzijde aan dit dingetje. Het is super-duur. Zuivere açai betaal je. Is je açai toch een beetje goedkoop? Check of-ie zuiver is! Hij hoort duur te zijn. Anders doet hij z'n werk gewoon niet goed. 

Smakelijk lieverds, 
Zet die bananen maar in de diepvriezer voor morgenochtend! 


Ingrediënten: 

  • 150g bevroren frambozen
  • 1 bevroren banaan
  • 2el açaipoeder
  • 125ml havermelk
  • 1el pindakaas
  • 1 verse banaan in schijfjes
  • 1el hennepzaad
  • 1el lijnzaad
  • 1el ahornsiroop

How to:
  • Doe het bevroren frambozen samen met het açaipoeder, de pindakaas en de havermelk in de blender.
  • Pureer tot een glad geheel.
  • Schep in een kom en garneer met de verse banaan, de zaden en de ahornsiroop.
  • Pak uit met een kiwi on top!
  • Smakelijk!


2 opmerkingen: