zaterdag 12 maart 2016

VEGAN VIBES: Rijstnoodles met groene pesto! Zo lekker en ZO klaar! #minderdan10minuten


Hmmm.... Ik heb een nieuw héérlijk dingetje op mijn favo-ingrediënten-lijstje! -Het staat er al een tijdje op hoor, maar ik at het veel te weinig-. Rijstnoodles! My God! Héérlijk! Smeuïg en beetje pasty. Perfect om mijn pasta-cravings op te vangen. Ik probeer ze altijd in huis te hebben. 

Even over de weetjes van deze witte slierten...  Gemaakt van rijstbloem en water, en altijd gedroogd in zowat elke supermarkt te vinden -ook in vermicelli trouwens-. Ik kocht ze trouwens ook eens vers , in Vietnam. En dan bedoel ik écht vers. Net gesneden, en met de hand uit elkaar getrokken. Echt spectaculair! 


Wist je dat je, ze naast gekookt, ook gefrituurd of gewokt kan gebruiken? De textuur is zo fijn en delicaat dat ze niet vergelijkbaar zijn met eiernoodles of de tarwevariant. Als je ze frituurt, krijg je een soort gebakken-uitjes-effect. Bijzonder! Ze zijn trouwens glutenvrij! 

Dit receptje was echt een tien-minuten-ding. Samen met mijn Vitamix en mijn supergeweldige Mr. Foodie werd het echt een top-ding! 

Ingrediënten: 
Pesto: 
- 1 bos basilicum
- 1 grote hand vol verse rucola
- 4 zongedroogde tomaten zonder olie
- 3 el edelgistvlokken
- 1 limoen -sap-

- 1 el agavesiroop 
- 4 el olijfolie 
- peper en zout 

Overig: 
- 2 handen vol veldsalade
- 2 handen vol gemengde salade
- 2 tomaten, fijngehakt
- kiemen naar keuze 

- edelgistvlokken (garnering) 
- 200g rijstnoodles 



How to: 
- Kook de noodles.
- Meng alle ingrediënten voor de pesto in de blender.
- Voeg eventueel een klein beetje olijfolie bij.
- Snij de salade fijn.
- Hak de tomaten in blokjes. 

- Meng de pesto onder de noodles. 
- Dresseer de borden.
- Bestrooi met een ietsie-pietsie beetje edelgistvlokken. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten