woensdag 1 juni 2016

WRAUW FOOD: Apfelstrudel in a rawfood-way!




Allright. Na mijn citytrip richting Wenen, twee maanden geleden, ben ik totally in luv met apfelstrudel. De smaak van appeltjes, kaneel én rozijn in één gebakje is zo goddelijk. Na al mijn rawfood-taartjes de afgelopen dagen, besloot ik dat het écht nog een dagje kon. Morgen ga ik écht de salade-weg op. Be-loofd. 




Dus... experiment van de dag... rawfood-apfelstrudel! Weet je wat er nu net zo leuk aan is? Je kan hem eten als ontbijt, of als toetje. Ik denk dat ik 'm morgenochtend proef met bananenijs-on-top. De-li-ci-ous!


Ingrediënten: 

Bodem: 
- 1,5 kop walnoten
- 1 kop rozijnen 

- 3el carobepoeder 
- een snuif zout 
- 1tl kaneel 

Vulling: 
- 4 geraspte appels (Jonagold) 
- 80g gedroogde appels 
- 2el rozijnen
- 1tl kaneel 

- 1/2 tl nootmuskaat
- pulp van 2 appels (sap er uit geknepen)
- 1tl psyllium 


Afwerking: 
- 1tl psyllium
- resterend appelsap (zie vulling) 

- filterdunne schijfjes appel
- walnoten, fijngehakt 


How to: 
- Doe alle ingrediënten voor de bodem in een keukenrobot. Maak de walnoten eerst tot kruimels, voeg de carobe, het zout en de kaneel toe. Als laatste komen de rozijnen. Stop op tijd met blenden, je wil een crumble-resultaat, geen deegbal.
- Leg plastic folie in een springvorm. Stort de crumble uit en verdeel hem over de bodem van de springvorm. Kneed, als je tevreden bent, een rand en een bodem. Druk stevig aan. 

- Meng in een kurkdroge keukenmachine de gedroogde appeltjes. Doe dit met een puls-knop. Voeg de geraspte appel toe, samen met de appelpulp.
- Voeg de rozijnen, de kaneel, de nootmuskaat toe.
- Meng goed, indien nodig voeg je nog wat appelsap toe. 

- Doe 1tl psyllium toe aan je vulling.
- Wanneer je een lekker uitziend geheel hebt stort je dit uit in de bodem. Strijk stevig aan.
- Beleg met schijfjes appel.
- Meng het resterend appelsap met een beetje psyllium. Giet dit over de gehele cake.
- Zet enkele uren in de koelkast. 

- Vlak voor je de boel opdient, strooi je er gehakte walnoten over. 

Lekkurrr! x

2 opmerkingen:

  1. Hmm dit ziet er echt heerlijk uit! Al vind ik zelf de appel/kaneel smaken meer iets voor de herfst en de winter. Om heerlijk met zo'n taartje te ontbijten als het buiten waait en regent.. ;-)! Heerlijk!
    Nu ontbijt ik liever met kwark, havermout en aardbeitjes bijvoorbeeld!

    Het receptje klinkt wel echt heerlijk, ga het opslaan!

    Liefs! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er lekker uit. Hoe groot is je springvorm?

    BeantwoordenVerwijderen