dinsdag 2 september 2014

Hands of OUR food!



Hands of my food krijgt versterking!


 

Charlotte: 
Als je vertelt dat je bijna geen vlees of brood eet zie je vele wenkbrauwen de lucht in schieten.  “Wat eet jij dan?” is meestal de vraag dat hier opvolgt. In hun ogen verander ik dan ook instant in een konijn dat altijd op zijn worteltjes knabbelt of in een geitenwol sokken vrouw. Na vele nieuwsgierige neuzen in mijn lunchbox liep ik al een tijd rond met het idee om een blog hierover te starten.

Toen Lieselotte mij het recept van haar havermoutbroodje gaf werd het me duidelijk, wij moeten samen iets doen!

Enkele jaren terug begon mijn dag steevast met een suikerrijk mega ongezond energiedrankje. Nu puilen mijn kasten uit van de havermout, chiazaden en andere healthy stuff.
De recepten die ik maak zijn meestal alleen met ‘echt voedsel’. Dus zo weinig mogelijk bewerkte ingrediënten maar gewoon wat moeder natuur ons geeft. Natuurlijk zullen daar ook af en toe echte cheatmeals bij zitten, ben ook maar een mens hé!

Wij gaan regelmatig onze succesrecepten delen met jullie en vele leuke tips geven. Er gaan uitdagingen volgen waar jullie ook kunnen aan deelnemen en nog veel meer.

Onze moeders vertelden een tijdje terug dat we vroeger nog samen taartjes in de zandbak hebben gebakken, nu gaat er veel meer dan zand gebakken worden bij handsoffmyFOOD!

Lieselotte: 
Na één hap in mijn  gebakken havermoutbroodje wist ik het zéker. Dit recept wil ik met de wereld delen! Het is gewoon te lekker om niet te doen! En, als bloggende mama, plopte er een idee in m'n hoofd... Ik maak er gewoon nog een blog bij! Eentje die draait rond de tweede spil van mijn bestaan: Eten! Niets waar ik zo gelukkig van kan zijn als veel volk aan tafel, dampende schalen en planken en heerlijk, gezond eten!

"Hands off my food", of eigenlijk, "Hands off our food!" is een feit! 

Amper enkele uren na het verschijnen van mijn eerste receptjes kwam een van de meest fantastische desserten-bakkers (en gezond-en-fit-goeroe) uit mijn vriendenkring op het idee om samen aan de slag te gaan! Ik zei uiteraard: "Okay dan!", en zo kwam het dat we vanochtend samen rond de tafel zaten met onze schrijfschriftjes -Charlotte al wat meer voorbereid dan ik-.

Dus, beste lezers, verwacht je aan rubrieken als 'SkinnySinners', 'Wwwraauw-food', 'Oh-my-oats' (want we houden van havermout) en 'Saturdaysmoothies'!

En als laatste, zet je schrap want... van 15 september tot 19 september starten we met onze eerste eet-uitdaging! Het belooft een harde vijfdaagse te worden. Daarover snel meer! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten