zondag 14 september 2014

'WWWRAUWFOOD' Charlotte's diary #1: the preps

Na onze vergadering 2 weken geleden over onze raw food uitdaging was ik volledig in paniek!
Ik, die bijna nooit salades eet die volledig uit rauw voedsel bestaan. Ja ik, heb een uitdaging aangegaan om 5 dagen volledig rauw te eten, slik.

Uren heb ik doorgebracht op internet en in bib, opzoek naar receptjes. Nu heb ik een heel pinterestboard vol met raw food en enorm veel ideeën in mijn  hoofd.

Gisteren ben ik begonnen aan mijn dagmenu's te plannen en ik moet zeggen, ik ben er klaar voor!

Wat ik het meest ga missen? Kaas en pasta, zeker en vast!!
Dus uit voorzorg heb ik dan ook geen kaas in huis gehaald, just to be safe.
Wat heb ik wel in huis gehaald al? véééél noten en zaden, verse groenten en fruit.












Wat mij vooral doet twijfelen aan deze levensstijl is, of dat mijn lichaam wel alle voedingstoffen gaat krijgen dat het nodig heeft. Dus heb ik geen menu's gemaakt met enkel fruit, groenten en noten. Er gaat ook boekweit en havermout gegeten worden en 'sprouted' quinoa.

Sprouted quinoa? Dit is quinoa die je doet kiemen door enkele dagen te weken, te spoelen. Het is een proces dat enkele dagen in beslag neemt, dus mijn portie staat al te week.

Voor de overnight oats en de boekweit heb ik natuurlijk melk nodig. Die gaan we gewoon zelf maken van noten of hennepzaadjes. Lieselotte gaat dit receptje met jullie delen, kijk er zeker naar uit!

Mijn pre-workout ontbijt bestaat nu uit een stukje fruit met notenpasta voor te dippen.Het plan was om de notenpasta ook zelf te maken, omdat degene die ik heb waarschijnlijk niet 100% raw is. Maar na een hele dag te mixen heb ik nog steeds een notenmoes i.p.v. een pasta. Dus dit heb ik dan maar vervangen door gewone noten en de moes gebruik ik wel voor een dessertje.

Aangezien mijn plan om het notenpasta receptje te delen volledig mislukt is, moest ik opzoek naar iets anders. En het is iets nog beter geworden hoor... Banana ice cream!!!!! Hou zeker onze blog in het oog voor dit zalige receptje dat later volgt.














Dagelijks gaan wij jullie op de hoogte houden van onze emotionele en fysieke toestand en natuurlijk ook steeds een RAWsome receptje.

De receptjes die ik ga maken zijn eenvoudig en je hoeft er geen 101 ingrediënten voor in huis te hebben! 

Mijn planning:


MA: 

Pre workout: banaan + handje noten

Post workout/lunch: boekweitpap met frambozen

Snack 1: fruit/ groene smoothie

Snack 2: raw brownie (zie ons receptje van 8september!)

Diner: courgetti met tomatensaus



DI:

Ontbijt: groene smoothie met avocado

Lunch:  dolmas of tomaat basilicum soep

Diner:  curry carrot salade + sprouted quinoa

Snacks: fruit en raw brownie



WO:

Pre workout: banaan + handje noten

Post workout: chia pudding

Lunch: spicy veggie ‘stir fry’

Diner: raw lasagne

Snacks: fruit of groene smoothie



DO:

Ontbijt: spinazie fruit salade

Lunch: overnight oats

Diner: wortel spaghetti  + appel pompoensoep

Snacks: fruit en raw dessertje



VR:

Pre workout: banaan+ handje noten

Post workout/ontbijt:  groene smoothie

Lunch:wortel falafel met hennepzaad  taboulé

Diner: sla taco’s met raw chili

Snacks: fruit en raw dessertje
 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen