woensdag 17 september 2014

Wwwrauwfood: Raw-caprese, voor de Italian-Food-Lovers

Een snelle foto (vandaar de kwaliteit). Een snelle hap (vandaar de zeer slechte bordschikking). Maar, wat maakt het uit. Het was LEKKER! 
Vandaag reduceerde ik raw-food tot geen-voorbereiding-voedsel en... dat beviel me ook wel eens! 
Diegene die me kennen weten dat ik beter in Italië geboren was. Toscaans bloed moet wel ergens door mijn aderen stromen, dat kan niet anders! Caprese, met in de Italiaanse-zon-gerijpte tomaten. Ik zou er gerust 12 uur voor willen in de auto doorbrengen. Dat doe ik trouwens bijna elke zomer! 

Maar, deze variant is eentje van mijn eigen hand. De textuur van mozarella is zo uniek, die kan je niet vervangen. Maar, zet hem even uit je hoofd en kijk... De textuur van avocado (yes, again, ik weet het), is al even uniek én smakelijk! 

Dit gerechtje kostte me 5 minuten voorbereiding en gaf me een heerlijk vol gevoel. Net wat ik nodig had voor ik aan een namiddag speeltuin begon! 


Ingrediënten: 
- 1 grote rijpe tomaat (echt zo eentje waar je van denkt: Hier wil ik in bijten!)
- 1 rijpe avocado
- basilicum (1 bosje)
- rucola (2 grote handen vol!)
- héél fijn geplette hazelnoot (je krijgt een korrelige parmezaan-textuur)
- zout en peper uit de molen
- lijfolie

How to: 
- Snij de avocado en de tomaat in schijfjes
- Leg de rucola op een bord
- Schik de tomaat en avocado
- Peper, zout en olijfolie er over
- Strooi de basilicum en de noten over je bordje
Smakelijk!!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten