woensdag 17 september 2014

WWWRAUWFOOD Charlotte's diary #3

Hier is het dan, een beetje later dan verwacht, het verslag van mijn tweede dag.
Gisteren was ik een hele dag in de weer om mijn stages te plannen, aankopen te doen en proberen de files voor te zijn en dan uiteindelijk les tot s'avonds laat.

Zoals Lieselotte ook al zei, raw food neemt veel tijd in. Nee, niet het echt bereiden van de maaltijd, maar de voorbereidingen. 
Wil je chiapudding? Dan mag je niet vergeten deze al klaar te zetten zodat de zaadjes kunnen opzwellen!
Maar voor de pudding heb je dan ook weer melk nodig, die je zelf moet maken. Ah maar dit gaat natuurlijk niet direct, Nee, je noten moeten eerst een nachtje weken om melk te maken.

Het is veel voorbereiden en elke avond checken wat je al moet klaarmaken voor de volgende dag.

Eerlijk gezegd kijk ik enorm uit naar zaterdag, de eerste dag dat we terug normaal mogen eten.
Vooral omdat mijn buik het nu al beu is. Ik heb een darmaandoening waarbij ik op bepaald voedsel fel reageer. Dit begint met een "ik-lijk-wel-hoogzwanger"-look, om dan meestal over te gaan in krampen waarbij ik alleen in een bolletje gerold kan blijven liggen. De enorm opgezwollen buik is er al en ik hoop dat het daarbij blijft! Dus wees gewaarschuwd als je deze week aan mij vraagt "voor wanneer is het?" ;).

Wat heb ik gisteren gegeten?

 
Groene smoothie van spinazie, ananas en kiwi. Groene smoothies zijn echt een goede boost voor je energie!     



Ah de heerlijke exotic chia-pudding, receptje volgt vandaag nog.


Curry-carrot salade, dit was super! Ik ben echt geen fan van slaatjes met alleen rauwkost, maar dit was toch wel toppertje. Het receptje ga ik zeker nog eens delen meet jullie


Een raw soepje van tomaat, wortel, look en basilicum. Ik had ook op een paar site's gelezen dat je en raw soepje lichtjes mag opwarmen. Je moet enkel zien dat het niet boven de 40 graden gaat.
Dat is nog totaal niet warm hoor, maar het was toch een welgekomen variatie!

Tussendoor heb ik nog een peertje en stuk raw brownie binnen gesmikkeld.

Ik heb mijn hele planning wat overhoop gesmeten. Vandaag ga ik al zeker een raw cheesecake maken en raw taco's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten