maandag 8 december 2014

VEGGIE VIBES: Stamppotje met zoete aardappel #pastinaak en #rucola!

 
Een stamppotje klinkt voor mij echt oer-Hollands. In België zouden wij het meer puree met... of stoemp noemen.
Maar stamppotje klinkt toch veel smakelijker. Plus, het is ook een goede manier om allerlei groenten te verwerken in je maaltijd.

Vandaag het ik gewerkt met één van onze favorieten: de zoete aardappel. Hierbij heb ik de verloren, maar comeback makende, groenten pastinaak combineert. Om zeker aan je dagelijkse portie groene bladgroenten te komen kieper je er wat rucola door. En werk af met een lekker zoet-zuur gebakken uitje en zonnebloempitjes. Mmmm het water loopt me al weer in de mond.

Ik heb enkel dit gereserveerd, maar voeg gerust een vleesvervanger toe. Of een stukje vlees/vis als je geen vegetariër bent.

Wat heb je nodig?

  • 2 zoete aardappelen
  • 1 pastinaak
  • 2 handjes rucolasla
  • 1 rode ui
  • scheutje plantaardige melk
  • scheutje honing/ agavesiroop
  • scheutje appelazijn
  • Zonnebloempitjes of andere zaden/pitten of nootjes.
  • kruiden naar smaak

How to?

  • Snij je zoete aardappel en pastinaak in kleine blokjes
  • Kook deze tot ze beetgaar zijn en giet af.
  • Snij je ui in ringetjes en bak deze in een klein beetje kokosolie.
  • Voeg nadien de honing en appelazijn toe, bak nog even door.
  • Stamp je gekookte groenten, grof of fijn, hoe jij het graag hebt.
  • Voeg eventueel een scheutje plantaardig melk toe.
  • Roer hieronder je rucolasla.
  • Serveer met de uitjes en pitjes erboven op.
  • Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten