zaterdag 3 januari 2015

HAPPY 2015 FOODIES: #Snacks: Noriwraps met zalm en garnalen #notimelunch


Een beetje te laat vanavond. Of is het al bijna ochtend? In de drukte van de feesten ontbreekt het zéker niet aan 'the good food', maar soms wel aan de 'klik, ik zet het online-tijd'. Teveel 'good-food-tijd' dus. Vanavond was ik te gast op een Hawaiian-Chicken-Dinner' en at ik voor een van de laatste keren kip. Waarom? Daarover vertel ik jullie morgen alvast wat meer. In ieder geval, liep het een beetje uit, en zit ik nu, bijna 's ochtends te schrijven over m'n lunch.

Vandaag mijn healthy-noon-snack. Het was waanzinnig. Feestelijk -wat wil je op een van je laatste vakantiedagen anders?- én snel klaar.
Deze heb ik uit het Puur-Eten boek... Inderdaad. 


Ingrediënten: 
- 2 norivellen
- 6 plakjes gerookte zalm
- 1 rijpe (maar niet té) avocado
- 1/2 citroen
- 100g gepelde garnalen
- 1 tomaat
- 1 komkommer
- sla 


How to: 
- Snij de avocado in twee. Lepel het vruchtvlees er uit en prak het met citroensap, peper en zout. Zorg dat er nog wat structuur in het geheel zit, je hebt géén papje nodig.
- Verwijder de zaadjes van de tomaat en snij in hele kleine stukjes.
- Meng de avocado met de stukjes tomaat en de gepelde grijze garnalen.
- Snij de komkommer in de lengte in vier, ongeveer zo lang al je norivel. Verwijder eventueel de zaadlijsten (dat doe ik niet, ik vind het lekker!).
- Neem een norivel en beleg met zalm, enkele eetlepels van het avocadomengsel en een stuk komkommer. Zorg dat het zo ligt, dat je je nori-wrap straks handig kan dichtrollen (als een sushi).
- Doe dit ook nog een keer met de tweede wrap.
- Gebruik een vlijmscherp mes en snij de noriwraps in twee gelijke delen.
- Leg de wraps op een blaadje salade en hoppaa... daar heb je een healthy-lunch-snack! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten