dinsdag 30 juni 2015

SUMMER SUN: Festivalitis #keepyourbodyhealthyallnightlong ~Waarom uitkateren niet op mijn festival-to-do-list-staat~







Yes, het afgelopen weekend liet ik jullie zomaar even in de steek. Al was het wél voor het goede doel! Ik ging namelijk lekker testen hoe healthy het eten was op de huidige #summerfestivals.

Het fijnste festival is in m'n achtertuin. Yes, Rock Werchter. Vanaf het moment dat ik de weide verlaat de laatste dag, tel ik af naar het jaar nadien. Het is heet en hip. Net wat ik nodig heb na een schooljaar hard werken. 
En heet, ja, dat was het absoluut. Tijd om die lijven te tonen waar je een heel jaar kei hard voor gewerkt hebt. Enige onzekerheid maakt zich van me meester. Mijn buikje is best wel strakker geweest, maar eigenlijk ben ik wel tevreden. Ik hou nog wel van een vrouwelijk vormpje hier en daar. Dus nope, -voorlopig? ;)- nog geen six-pack bij dit vegan-lijf. 
Speciaal voor jullie at ik zoveel ik kon. Ik testte smoothies, koffie, fruitsalades en vegan-kraampjes. Best een zware job, zo even tussendoor. 
Maar goed, hier enkele keepyourfestivalhealthy-tips. Want ja, je hoeft geen biertjes te drinken om de tijd van je leven te hebben. Wist je trouwens dat 1 pintje bier gelijk is aan 2-3 suikerklontjes? Geef mij maar even een smoothie,schat! 


Eerst even dit... Grijp die tupperware-potjes en vul ze helemaal met deze healthy-goodies. You'll love this! 



Bessen!

Bessen zijn een fantastisch tussendoortje. Neem doosjes vol van dit lekkers mee, zoveel je kan. Maak lekker tussendoor-porties en prop een hand vol energie zo in je mond! Niets snijden. Gewoon genieten! 






Citrus-vruchten! 

Sinaasappels zorgen voor een enorme boost. Ze zitten vol vitamines C. Net wat je nodig hebt als je lekker voluit gaat. Zie je het echt even niet meer zitten? Knijp een citroen uit boven een beker water. BOOST! Bam! Hier ga je weer! 







Amandelnoten! 

Voel je je een beetje moe maar wil je toch nog dat laatste optreden meepikken? Ga voor een handvol amandelnoten en je bloedsuikerspiegel stijgt de hoogte in! Yes! Shake that booty! 





Last but not least...  Ga voor water! Ben je een alcohol-drinker? Wissel water en bier dan zeker af. Geen bier voor jou? Ga voor water en hou het daar. Je lijf heeft je lief. 









Mijn food-dagboek? Dat vind je hier! 



Goedemorgen campinglife!
 Mijn Mr. Foodie neemt me grinnikend mee naar de dames van Soupa Doupa. Ze staan op onze camping -lucky bastard- en schenken smoothies waar je blij van wordt! Aardbeien, sinaasappelsap, banaan, ananas, ... droom wat je wil en krijg een heerlijk sap. Ah! Daar zaten we op te wachten! Voor Mr. Foodie trouwens dé ideale anti-kater-cocktail! 
Hij wéét wat ik wil, de lieverd!






Middagmalen op een festival? Ga op zoek naar een falafel-tent. Deze -relatief healthy- variant van pita is gewoon lekkerder dan alles wat er maar op kan lijken. Kikkererwten vormen de basis, samen met koriander. Njammie!
Je kan er niet onderuit dat ze gefrituurd zijn, maar hé, het blijft wel een festival-broodje, niet?
De lieve meid maakte me helemaal warm voor haar home-made tahinsaus en stopte alles in een volkoren pita-brood. Yes! Gelukkig ben ik vegan! :) 







Als dessertje kan een bosbessensapje er altijd wel even bij. Anti-oxidanten, hello, hier moet je zijn! 


Moring Sunshine. Au. De tweede ochtend doet een beetje pijn. Niet omwille van een hangover, maar wel de vermoeidheid die toe slaat. Yes, dit kopje koffie maakt me weer mens. 















Ontdekking van de dag! Hoogstraten Aardbeien heeft een eigen aardbeien-stand op Rock Werchter. Op dag vier rond ik af met 1,5kg aardbeien. Niet slecht op slechts 96 uur! 















 Greenway-Kitchen? 

Hoewel ik gruwel van foodketens, verdient deze toch een welverdiende knipoog. Mijn vegetarische wrap was echt het lekkerste ding dat ik de afgelopen dagen mocht proeven! Pittig gekruid, perfect gedoseerd. Oh, hemel op eh.. de wei. 








Enjoy your festival-summer lovies! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten