maandag 27 juli 2015

VEGGIE VIBES: Halloumi-burger, Italian style!

 
Sorry vegans jullie bleven op jullie honger zitten nu Lieselotte er niet is. Toevallig zijn al mijn nieuwe receptjes dan ook niet vegan. Maar don't worry er komen terug VEGAN VIBES aan! Ondertussen kunnen jullie alle andere veganproof receptjes eens uit proberen.

Vandaag dus een gewoon veggie receptje, door de halloumi kaas. Ja, ik beken, ik ben verslaafd! OMG nu was er toch nog wel net een promo bij de supermarkt op dit heerlijke Cypriotisch kaasje.
Gevolg: een koelkast vol kleine pakjes kaas. Ik eet het overal bij: pasta, salades,...zelfs als een burger zoals in dit receptje.

Dit gerechtje is zo simpel en easy dat mijn mister foodie dit zelfs kon maken. Niet vergeten het is overheerlijk ook ;)

Wat heb je nodig?

Voor de broodjes maak je deze havermout pistolets.
  • handjevol verse basilicum
  • 1-2 eetlepel olijfolie
  • 1 klein teentje knoflook
  • 1 pakje halloumi
  • Zongedroogde tomaatjes
  • Een paar blaadjes rucola of spinazie.

How to?
  • Maak de broodjes zoals in het recept beschreven en laat even afkoelen.
  • Mix de basilicum, olie en knoflook tot een pesto.
  • Snij de halloumi in grote schijfen en bak deze in de grillpan.
  • Smeer de broodjes in met de pesto en beleg met de halloumi, tomaatjes en de rucola.
  • Klaar!
Zin in meer?


       Salade met halloumi!
                                                                      BBQ-spiesjes!

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten