vrijdag 16 oktober 2015

SKINNY SINNER: Autumn-love! #MissionMarzipan -Looks Like Turned out Good!- #Nuts and #Banana #Celebratingfalllll...


Raw-cake! Altijd altijd altijd valt-ie mee! Naar aanleiding van onze Bakery-workshop ben ik aan het experimenteren geslagen met baksels. Of freeze-sels. Want, in het geval van deze lekkernij, komt het gewoon even uit de koelkast! 
Deze cake heeft wat weg van een crumble. Je kan de lagen ook apart gebruiken, in een andere variant! Laat je creativiteit helemaal los! 



Door het amandel-meel (waar ik toevallig kilo's van in m'n opbergruimte heb liggen) krijgt het geheel een hoog marsepein gehalte. De kokosbloesemsuiker zorgt voor een caramel-achtig laagje. Ik had een instant-Sinterklaas-gevoel. Ik versierde de boel met verse vijgen, omdat ik de kleur wel passend vond.
Volgens Niki -De fijne, kritische, studerende Hong Kongse meid, mocht er nog een boel fruit bij op. Mijn kids smulden dan weer smakend hun buikjes rond. Ik vond het nét goed. Heerlijk bij een theetje! :)  


Ingrediënten: 
- 400g amandelmeel
- 4 gepureerde rijpe bananen, pureer ze tot ze écht romig zijn

- 4el psyllium (optioneel!) 
- 4el vloeibare kokosolie
- 300g hazelnootmeel (geblende hazelnoot)
- 100g kokosbloesemsuiker
- een piepklein beetje water
- een handje vol cacaonibs
- macapoeder
- 2el maple-syrup

Garneer met banaan, hazelnoot, cacaonibs, macapoeder,... 


How to: 
- Voeg het amandelmeel, de bananenpuree, de psyllium, de maple-syrup en de kokosolie bij elkaar en meng tot je een stevige bal deeg krijgt.
- Stort uit in een springvorm.
- Zet even in de koelkast. 

- Maak nu de crumble.
- Meng de kokosbloesemsuiker met een piepklein beetje water tot een papje.
- Voeg het hazelnotenmeel toe en kneed tot een crumble.
- Strooi over de eerste laag.
- Garneer de cake zoals je zelf wil. 


Super feestelijk en easy-peasy! 

3 opmerkingen:

  1. Door wat zou je het amandelmeel kunnen vragen? Kam dit enkel door een gemalen noot soort?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het amandelmeel zorgt juist voor de marspeinachtige smaak van de taart. Dus als je een ander meel gaat gebruiken krijg je een heel andere taart ;)

      Verwijderen
  2. Wat is psyllium en waar kun je dat kopen?

    BeantwoordenVerwijderen