maandag 30 november 2015

SKINNY SINNER: Cashewnoten-restjes zinvol verwerkt! Pim'skoekjes-slices! #Orange-chocolate! #Jaffacakes


Oh Neeee! De workshop gisteren liet zo maar even 2 cups cashewnoten over! Ik had géén idee wat ik ermee moest doen! -Uiteraard wel, RAW-cakes maken... what else?!. Maar wat voor eentje?!
Chocoladefilling? Ik had ook wel wat bosbessen op overschot.. Of misschien eens eentje met een mokka-taste?!
In mijn fruitmand riepen twee sinaasappels hardnekkig om mijn aandacht. -Eet ons op... We worden bijna .. eh ja.. rot!-. Chocolade en sinaasappel. Kan onmogelijk niet-op-te-eten-slecht zijn, redeneerde ik, en in no time zaten mijn cashewnoten samen met chocolade en sinaasappelsap in de blender. Hopla...Pim's-slices werden geboren.

Ze waren super lekker. Wel echt een nachtje frosten! Hebben ze écht nodig. Laat ze een uurtje uitstaan voor je ze op eet. Maar believe me, ze zijn geweldig! 
Mijn kids smulden het taartje tot de laatste kruimel op. Mijn studente -die gruwelt van sinaasappels..tja!- vond ze 'delicious'. Goed ja, ik heb er nog zes in de diepvriezer. Ik weet al wat m'n toetje morgenavond is.

Liefste foodies, probeer'm! Of wees lekkuurrr creatief en gooi er een ander heerlijk chocolade-vriendje in! (Frambozen scoren ook torenhoog volgens mij!)

Hiierrrr komt-ie! :) 

Ingrediënten: 
Base: 
- 1/2 kopje amandelen
- 1/2 kopje walnoten
- 1el lijnzaad
- 1/4 kopje cacaopoeder
- 1/2 geraspte kokos
- een snuif zout
- 10 medjoul dadels 


How to: 
- Blend de noten tot poeder, voeg nu al de overige ingrediënten toe, behalve de dadels.
- Voeg de dadels een voor een toe in de blender, blijf in de buurt! Blender durven hier wel eventjes opgeven...
- Stort in een rechthoekig bakblik -met bakpapier- en druk stevig aan. Zeker de hoekjes zijn belangrijk. Zet in de vriezer en maak de filling.

Vulling: 
- 2 koppen cashewnoten
- 4el raw-cacaopoeder
- sap van 2 sinaasappelen
- zest van 1 sinaasappel
- 4el kokosolie
- 4el ahornsiroop 


How to: 
- Blend de boel tot een chocolademousse-achtige pasta. Geduld! ALLE brokjes en stipjes moeten er uit! 
- Besmeer de bodem met de chocolade vulling. Zorg dat alles egaal verdeeld is. Zet de boel een nachtje in de vriezer. 


Here he comes!

Base:

½ cup almonds
½ cup walnuts
1 tbsp flaxseeds
¼ cup raw cacao powder
½ cup desiccated coconut
pinch of  salt
10 Medjool dates

Filling:
2 cups cashews (soaked 4h)
4 tbsp raw cacao powder
juice of 2 oranges
zest of 1 orange
4 tbsp coconut oil
4 tbsp maple syrup

How to:
 

- In a food processor, grind the nuts and flaxseeds into
a fine crumb. - Add the dates one by one, cacao powder, desiccated coconut and
 salt and process until well combined.
2. Line a square pan with baking paper. 
3. Press the mixture firmly into the prepared square pan. 
Put in the freezer while you prepare the filling.
4. Put the ingredients for filling into the food processor and blend
until the mixture is smooth and creamy. Pour on the base and spread
evenly.
5. Place in the freezer for one night. Defrost in one hour. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten