woensdag 27 augustus 2014

Kokosrotsjes -veilig verbergen is aangeraden-


Eigenlijk dacht ik echt dat ik ze niet lustte. Maar toen stak de bak-kriebel de kop op en bleek dat ik slechts vier ingrediënten in huis had. Kokospoeder, eieren, bloem en suiker. Nu, veel was ik hier niet mee. Maar wel net genoeg om deze heerlijke kokoscakejes goudbruin uit m'n oven  te toveren. Ik denk niet meer dat ik ze niet lust. Ik verstop ze, uit veiligheidsoverwegingen. Want oké, zo intelligent-gezond zijn deze lieverds niet! 


Ohja, handig weetje! Je hebt een keukenthermometer nodig! 

Ingrediënten: 

  • 220g kokospoeder 
  • 10g bloem (dit is echt TIEN, géén nulletje vergeten!) 
  • 200ml eiwit 
  • 180g suiker


How to: 

  • Voeg de bloem en kokos samen. 
  • Giet het eiwit in een steelpannetje en voeg de suiker erbij. 
  • Stop -snel- de keukenthermometer in dit potje en roer (aan een stevig tempo) het mengsel door elkaar tot max 50°. 
  • Meng de eiwitten met het kokos-bloem-mengsel en roer tot je een mooie massa krijgt. 
  • Vul een spuitzak met een getand mondje en spuit 'toefjes' op een bakplaat mét bakpapier. 
  • Bak in de oven voor 8 à 10 minuten (hun kleur verraadt of ze klaar zijn) op 200°. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten