donderdag 19 maart 2015

VEGGIE VIBES: Pittig gevulde aubergines!

 
Terwijl ik dit receptje typ komt de geur uit de oven mij tegemoet en komt het water in mijn mond. Deze gevulde aubergines ruiken heerlijk en nu pas besef ik dat ik het receptje nog niet gedeeld heb met jullie.

De laatste tijd lijk ik minder te genieten van het koken en moet alles snel gaan. Dus vandaag had ik besloten om nog eens tijd te maken voor mezelf en achter de kookpotten te kruipen. Ondertussen heb ik ook al door dat er eigenlijk niet veel werk is aan dit gerechtje en heb ik spijt van mijn snelle gerechtje de laatste tijd.  Het moet gewoon even in de oven een heerlijke geur staan verspreiden en dan ben je zo goed als klaar.

Laat lange kooktijden je dus nooit afschrikken. Want meestal hoort hier een tijdje bij dat alles in de oven staat en jij je keuken al kan fatsoeneren. Iets wat ik verschrikkelijk vind nadat mijn buikje rond gegeten is en ik het allerliefst in mijn zetel kruip.

Dus nu is mijn keuken al netjes, heb ik dit bericht al getypt en kan ik na mijn eten misschien na een lange tijd nog eens genieten van een Grey's anatomy aflevering ;)

Wat heb je nodig?
Voor 2 pers.

  • 1 aubergine
  • 1 groot teentje look
  • 2 grote aardappelen (ik heb zoete en gewone gemengd)
  • 1 tomaat ( eigenlijk rode paprika, maar die had ik niet meer)
  • olijfolie
  • 2 theelepels harissa
  • 1/2 theelepel gemalen koriander zaadjes
  • 1 eetlepel verse koriander
  • Sap van 1/2 citroen
  • 100 ml yoghurt (mijn voorkeur gaat naar Griekse, maar gebruik gerust plantaardige als je vegan bent)

How to?

  • Verwarm je oven voor op 200 graden.
  • Snij je aubergine  en de look in de helft.
  • Maak een paar kleine sneetjes in het vruchtvlees van de aubergine.
  • Smeer ze in met wat olijfolie en zout.
  • Steek de knoflook in 1 van de sneetjes.
  • Schil en snij je aardappelen in kleine blokjes
  • Meng deze met de koriander zaadjes, 1 theelepel harissa, en 1 eetlepel olie.
  • Leg dit alles op een bakplaat bekleed met bakpapier.
  • Als je 2 bakplaten hebt leg je best de aubergines apart en onderaan.
  • Bak in de oven voor ongeveer 30min. en schep de aardappelen regelmatig om.
  • Haal het vruchtvlees uit de aubergines en snij het fijn.
  • Meng dit met 1 theelepel harissa, yoghurt, citroensap en de verse koriander.
  • Schep de aardappelen in de aubergine en serveer met het yoghurtsausje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten