zondag 16 augustus 2015

VEGAN VIBES: Spaghettisaus, net echte bolognaise zoals de mama, maar dan met bloemkool!

 
Mijn kookkriebels heb ik net bepaald van mijn moeder geërfd. Sorry mama, maar volgens mij wordt hier bij ons thuis nu veel meer gekookt dan bij jou. ;)

Maar als er iets was dat ze goed kan maken dan is het wel bolognaise saus met veel groentjes in! Elke woensdag avond was het dan ook spaghettiavond bij ons. Heel de familie wist dit en kwam met plezier mee die grote pot saus op eten.
Dit is echt wel een gerechtje dat ik mis nu ik vegetarisch eet. Hoewel mijn spijsvertering niet denk ik, die is blij dat het verlost is van die wekelijkse grote portie gehakt.

Het werd dan ook eens tijd dat ik de mama haar legendarische spaghettisaus eens omzette in een veggieproof receptje! De bloemkool zorgt hier voor de dezelfde structuur als het gehakt normaal geeft. Serveer met volkoren pasta, courgetti of noedels en een groene salade.

Heb je graag stukken groenten in de saus? Stoof dan wat paprika's of waar je zin in hebt apart en voeg deze pas op het laatste erbij.

Wat heb je nodig?

  • 400gr tomaten, zo van die echte grote donker rode!
  • 300gr bloemkool
  • 1 kleine wortel
  • 1 ui
  • 1 teentje knoflook
  • 1 klein blikje tomatenpuree
  • 1 glas water
  • Italiaanse kruiden


How to?

  • Snij de tomaten, bloemkool en wortel in stukken.
  • Snij de ui een knoflook fijn.
  • Fruit de ui en knoflook met wat olie in een pot.
  • Voeg hierbij de bloemkool en wortel en laat enkele minuten stoven.
  • Nadien voeg je de andere ingrediënten toe en laat ongeveer 30 minuutjes koken op een zacht vuurtje.
  • Als laatste doe je alles in de blender en mix tot je de gewenste structuur hebt.
  • Voeg nu eventueel je stukjes groenten toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten