donderdag 15 januari 2015

VEGAN VIBES: #Detox soepje vol #vitamientjes met #spinazie #munt!


De trouwe lezers weten ondertussen dat ik geen fan ben van rauwkost. Maar wat moet ik dan eten als lunch? Als ik thuis ben is dit geen probleem. Snel een banaan-ei pannenkoekje of wat gebakken groentjes. Maar een lunch-on-the-go is natuurlijk wat anders.

Nadat ik de curry-carrotsalade en avocadosalade wat beu was, kwam een nieuwe uitdaging. Soep maken! Niets moeilijk aan hoor ik je zeggen. Maar ik wou niet zo maar de eerste beste groenten soep.

Dit soepje geeft mij een vitamine-boost en zorgt ook nog eens voor een detox. De munt en het pikant pepertje maken dit soepje anders dan anders en geven een dosis pit!


 TIP: Wil je echt healthy-all-the-way gaan? Mix deze ingrediënten dan gewoon in je blender en drink het koud op als een RAW soepje. (zonder de bouillon  meer met water ;))

Wat heb je nodig?
een voorraadje soep of ongeveer 4 porties

  • 450gr spinazie
  • 2 uien
  • 1 grote teen knoflook
  • 1 klein pikant pepertje of chili-vlokken
  • een handje munt
  • 1l groenten bouillon
  • 1 eetlepel kokosolie

How to?

  • Snij je uien, knoflook en pepertje in grove stukken.
  • Fruit deze in de kokosolie tot de ui zacht is.
  • Voeg de bouillon toe en laat doorkoken voor ongeveer 10min.
  • Voeg de spinazie toe en kook deze mee voor 2 of 3 minuutjes.
  • Voeg je munt toe en mix je soep in de blender of met de staafmixer.
  • Serveer met zwarte peper en eventueel een vleugje yoghurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten