zaterdag 28 november 2015

HOTSPOT: Amsterdam -Yes, once again...- blijft het plekje waar je heen moet! Koffie & De Koeck!

Ik ben een Amsterdam-lover. Moest ik morgen kunnen verhuizen, dan deed ik dat meteen. De grachten, de open-minded-visies, de accenten. My Gosh, I'm in love with Holland. 
Het is trouwens in Amsterdam, waar de vegan-hotspots overal tevoorschijn komen. Vegabond, DopHert én ... Koffie en De Koeck. Hoewel het er al een tijdje is, had ik het gewoon nog niet ontdekt. 
Reden? Het is niet zo midden-in-het-centrum-stuff, hoewel het wel écht een Amsterdamse-goodie is.
Aangekomen in Amsterdam -wat zijn twee uurtjes rijden voor een dag vol lekker vegan-food?-, zochten we parkeerplek. Handig, voor de deur hadden we geluk. Om die reden alleen al ben ik blij dat ik de grachten niet op hoefde. Ik was trouwens instant-vrolijk. Niet zozeer om het gebak dat ik ging eten, maar wel om de giga-vrachtwagen, die uiteraard meteen m'n aandacht trok! Tony's Chocolate ligt écht gewoon aan de overkant van de straat! Hallo! Is hier nog een huisje vrij? Vegan gebak én vegan chocolade... Pijnlijk duidelijk: Ik had zo'n fantastische Amsterdammer geweest!  



Koffie en de Koeck is een heerlijk gezellig zaakje, gerund door een fantastisch-fijne-meid. Die twee geven een combinatie waar je enkel maar gelukkig van kunt worden. De koffie is van grote tel, zoals de naam doet vermoeden! Hij wordt gemaakt door het Koffiemerk Bocca. Amsterdams. Uiteraard.  De cappuccino wordt met veel liefde ingeschonken met ouwe-getrouwe-Soja-melk. Als je wil kan een ander plant-based alternatief evenzeer. Met veel passie vertelt Miss. Koffie & De Koeck, Maartje, welke melk het lekkerste was in wat voor soort koffie.
Hoewel het nog maar voormiddag was, kon ik de lunchkaart niet weerstaan. Achteraf bekeken had ik beter nog een gebak gegeten ook -wie weet hoe lang duurt het vooraleer ik weer in dit schattige plekje kom?- .Zuurdesembrood met geroosterde tofu. Hm. Dat klonk niet alleen lekker, het was ook écht een fijn brunch-ontbijt! 




Hoewel ik de ene vraag na de andere afvuurde op Maartje, bleef ze super geconcentreerd werken aan de mooiste koffie-met-plant-based-melk. Voor mij. Ik kreeg er ook een echte Rooibos-koffie te proeven. Heerlijk!
Elk detail klopt. Van theelichtjes tot zelfs de boodschappen op de toiletdeur. It's just a perfect place. 

Doe jezelf een pleziertje en ga bij haar langs. Neem een fijn boekje mee en installeer je op de bank voor het venster. You won't regret! 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten